Aktuality

Přímý marketing a souhlasy dle GDPR

S pojmem přímý marketing pracuje jak Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále také jako \“GDPR\“), tak návrh Nařízení Evropského parlamentu a Rady o respektování soukromého života a ochraně osobních údajů […]

Přímý marketing a souhlasy dle GDPR Read More »

GDPR díl třetí

Nařízení GDPR nás dostihne brzy. Každý z nás má právo být neustále informován o tom, že naše údaje jsou zpracovávány, kým a jak jsou zpracovávány. Restaurace řeší, jak  poučit zákazníka, který volá se žádostí o rezervaci o tom, jak  jej v okamžiku získání jeho jména a telefonu pro účely rezervace poučit v souladu s GDPR. Tento nekoncepční požadavek GDPR

GDPR díl třetí Read More »

GDPR díl druhý

Jelikož díl první končil pesimistickým sdělením o výši možné správní pokuty, rozhodl jsme se v díle druhém svého seriálu o GDPR ulehčit všem zaměstnavatelům a napsat něco o drobných podnikatelích poskytujících zákazníkům služby spojené s rozvozem zboží či služeb. A abych i zde poukázal na možná rizika, povím Vám krátký příběh o paní Květinkové. Je však čtenáře zapotřebí upozornit, že

GDPR díl druhý Read More »

GDPR díl první

Dne 25. května 2018 nabude účinnosti Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/79, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), dále jen jako „GDPR“ GDPR zavádí zcela nový institut pověřence pro ochranu osobních údajů pro všechny orgány veřejné

GDPR díl první Read More »

Vystoupení Michala Petra na semináři České compliance asociace

Dne 16. 6. 2017 se uskutečnil druhý seminář České compliance asociace zaměřený na soutěžní právo, tentokrát specificky na důsledky porušení soutěžního práva. Michal Petr se zúčastnil tohoto semináře jako člen diskuzního panelu. Problematice compliance, tedy předcházení porušení soutěžního práva, je v poslední době věnována čím dál větší pozornost, neboť důsledky jeho porušení jsou

Vystoupení Michala Petra na semináři České compliance asociace Read More »

Transparentnosti a konfliktní cíle soutěžního a zakázkového práva

Strategie směřující proti koluzivnímu jednání a proti korupci ve veřejném zadávání se musí vypořádat se zásadním rozporem: zatímco transparentnost tohoto procesu je pokládána za nepostradatelnou pro prevenci korupce, přehnaná a zbytečná transparentnost ve skutečnosti napomáhá vytváření a úspěšné implementaci bid rigging kartelů. Rozsah, v jakém je transparentnost žádoucím aspektem zadávacího procesu, proto záleží na

Transparentnosti a konfliktní cíle soutěžního a zakázkového práva Read More »

Přejít nahoru